Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

22/10/2009 Επιστολή ενημέρωσης Υπουργού Περιβάλλοντος

22/10/20099

Για την κ. Τίνα Μπιρμπίλη, Υπουργό Περιβάλλοντος

Αγαπητή Κυρία,

Κατ'αρχήν σας εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο και πολύπλοκο Εργο σας.

Σας στέλνω το παρόν e-mail γιατί έχετε την σχετική αρμοδιότητα για το περιβάλλον.

Τον Απρίλιο του 2007, χωρίς κανένα κίνητρο και οικονομικό ενδιαφέρον, από hobby, και επειδή είμαι ένας παληός Αθηναίος με αγάπη για την πόλη μου, αποφάσισα να μελετήσω το πρόβλημα της διαχείρισης των αποβλήτων στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, στην Αττική, όπου σχεδόν κατοικεί το ήμισυ των Ελλήνων.

Εχω χρόνο, και καλή υγεία και τα τελευταία χρόνια δεν έχω επαγγελματική δραστηριότητα.

Από την μελέτη μου με την βοήθεια των αναφορών που βρήκα στο διαδίκτυο και με την εμπειρία μου προέκυψαν κάποιες προτάσεις για την Κυβέρνηση.

Το σπουδαίο συμπέρασμα είναι ότι στην Αττική έχουμε μια επείγουσα ανάγκη για μια πρώτη μονάδα αποτέφρωσης με ημερήσια δυναμικότητα περίπου 2000 τόνους απορριμμάτων,που έπρεπε ήδη να λειτουργεί, και τα αμέσως επόμενα χρόνια θα χρειασθουν άλλες δύο παρόμοιες μονάδες.

Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούμε χώρους υγειονομικής ταφής, που σταδιακά πρέπει να καταργηθούν, και έχουμε ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης, το οποίο δεν λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα.

Εχει γίνει μεγάλη διαφήμιση και προβολή της ανακύκλωσης αλλά η διεθνής εμπειρία αναφέρει ότι στα στερεά απόβλητα μόνον το 20-30% μπορεί να ανακυκλωθεί.

Η δική μας παραγωγή αποβλήτων στην Αττική εκτιμάται σε 6000 τόννους στο άμεσο μέλλον.

Την μελέτη μου και τις προτάσεις με τα συνημμένα, 312 σελίδες, τα έστειλα συστημένα τον Απρίλιο του 2007 στους δύο αρμόδιους υπουργούς, των Δημοσίων Έργων και Περιβάλλοντος, και της Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.

Ένα αντίγραφο έστειλα επίσης στην Δήμαρχο της Αθήνας, που κατά κάποιο τρόπο, είναι ο πρώτος μεταξύ πολλών άλλων δημάρχων της Αττικής.

Δεν υπήρξε καμία αντίδραση ούτε τυπική επιβαίωση λήψης.

Τον Οκτώβριο του 2007, έστειλα την μελέτη με τις προτάσεις προς την ΕΕ, στον αρμόδιο Επίτροπο του Περιβάλλοντος, που είναι και Ελληνας. Αυτός μου απάντησε, με ευχαρίστησε, αλλά δεν έχει αρμοδιότητα παρόλο που γνωρίζει τα προβλήματα. Τέλος αντίγραφο έστειλα και στο γραφείο του Πρωθυπουργού από όπου τουλάχιστον πήρα ευχαριστήριο επιστολή χωρίς να γνωρίζω την συνέχεια.

Εχω επίσης ενημερώσει προ των εκλογών και το Γραφείο του κ. Παπανδρέου προ των εκλογών μαζί με άλλες προτάσεις. Εχω λάβει σχετική επιβεβαίωση και με τηλεφωνική ενημέρωση πήρα την διαβεβαίωση ότι θα λάβουν γνώση όλοι οι αρμόδιοι κατά θέμα.

Η ΕΕ σε πολλές περιπτώσεις διαχείρισης των αποβλήτων στην Ελλάδα επιβάλλει πρόστιμα και επιδιώκει την κατάργηση των ΧΥΤΑ που μολύνουν το περιβάλλον. Ούτε οι ΧΥΤΥ αποτελούν λύση για μη επεξεργασμένα απόβλητα, γιατί η υποδομή γρήγορα καταστρέφεται και μολύνονται τα υπόγεια ύδατα και το περιβάλλον.

Προσπάθησα να ενημερώσω τον Τύπο αποστέλλοντας την μελέτη σε δημοσιογράφους που έχουν ασχοληθεί με τα απόβλητα χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση.

Ο λόγο που κανείς δεν ασχολήθηκε μέχρι σήμερα είναι προφανής. Πολλοί άνθρωποι που εμπλέκονται γύρω από τη διαχείριση αποβλήτων έχουν προσωπικά συμφέροντα, με διακίνηση σημαντικών ποσών χρημάτων.

Η κυβέρνηση με νόμο του 2005 ως γνωστό στηρίζει την οικονομική συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.

Ηδη η Θεσσαλονίκη πρόσφατα για κάτι παρόμοιο έχει δρστηριοποιηθεί από τον Ιανουάριο του 2008.

Υπάρχουν μεγάλες Ελληνικές Εταιρείες που θα μπορούσαν να δραστηριοποιηθούν, να γίνει κατί ανάλογο με την Αττική Οδό φθάνει να υπάρξει Ελληνική Αρχή που θα ετοιμάσει όλη την διαδικασία. Βέβαια το κόστος αυτών των μονάδων καύσης σύγχρονης τεχνολογίας είναι υψηλό για να καλύπτονται οι προδιαγραφές της ΕΕ σε ότι αφορά τους ρύπους.

Επίσης θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το θέμα των αποβλήτων για παραγωγή ενέργειας έχει απασχολήσει και την ΔΕΗ, προυπόθεση είναι η εξασφάλιση των ημερησίων ποσοτήτων που χρειάζονται από τους δήμους με συμβατικές υποχρεώσεις.

Για μία καλύτερη κατανόηση των παραπάνω δήτε επίσης τα ακόλουθα:

α) Η μελέτη μου και οι προτάσεις μου που παρουσιάζονται σε ένα blog που δημιουργήθηκε με την ονομασία

www.costasgen.blogspot.com.

β) Συνημμένη την τελευταία επιστολή στον τότε αρμόδιο Υπουργό κ. Νάκο από τον Μάιο του 2009 που είχε υιοθετήσει την κατασκευή των 3 μικρών ΧΥΤΥ για τους οποίους έχουν εξεγερθεί οι κάτοικοι και που δεν λύνουν κανένα πρόβλημα

γ) Συνημμένα τα προσωπικά μου στοιχεία για τη ζωή μου και τις δραστηριότητες μου μέχρι σήμερα.

Είμαι στην διάθεση σας για κάθε επιπλέον διευκρίνηση ή ενέργεια.

Με εκτίμηση

Κωνσταντίνος Γενηδουνιάς

Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος Ε.Μ.Π.

Τάξη του 1958

Δεν υπάρχουν σχόλια: